27.05.2011

Idefix'ten Alınan Kitapları Kindle ile Okumak

Elektronik kitap konusunda çığır açmış bir alet olan Kindle'ı Amerika'dan almayı veya getirtmeyi düşünenlerin aklındaki en önemli sorulardan birisi Kindle ile Türkiye'den yasal olarak satın alınan elektronik kitapların okunup okunamayacağı.


Ergenliği tamamladığımdan beri emeğe karşı duyduğum saygı da yıllarla birlikte doğru orantılı olarak arttı. Özellikle de; kitap konusunda korsana karşıyım. Ancak satın alınmış bir kitabı nasıl elektronik kitap okuyucumuza koyacağımızı açıklamakta da beis görmüyorum, zira satın aldığım bir kitabı Kindle'a yüklemek kanımca korsanlıkla bağdaştırılamaz. İşin hukuki boyutunu atlayıp, Kindle'a Idefix'ten alınan bir kitabın nasıl konulacağını örneklerle gösterelim. :)


Elektronik kitaplar ve elektronik kitap okuyucuları hakkında ufak bir araştırma yaptığınızda, Türkiye'de D&R, Idefix gibi sitelerin sattığı elektronik kitapların DRM korumalı olduklarını göreceksiniz. Reeder vb. gibi Türkiye'de satılan okuyucular ile bu kitapları okumakta sorun yok. Ancak Kindle ile okumak isterseniz DRM korumasını kaldırmalısınız. Olayın hukuki yönünden sonra, teknik yönünü de üstünkörü geçip pratiğe başlayalım.


1. Öncelikle çalıştıracağımız script'ler Python dili ile yazıldığından bunları çalıştırmak için Macintosh kullanıcıları http://www.python.org/download/ adresinden Python Launcher'ı, Windows kullanıcıları ise http://www.voidspace.org.uk/python/modules.shtml#pycrypto adresinden PyCrypto'yu indirip kurmalılar.


2. http://pastie.org/1030386 adresinden indireceğimiz script'i, yüklediğimiz Python Launcher veya PyCrypto ile çalıştıracağız. Bu script, adeptkey.der adında bir dosya oluşturacak onu çalıştırdığımız dizinde.


3. http://pastie.org/1032773 adresinden dekriptolama için gereken script'i indirip 2. adımdaki gibi çalıştırıyoruz. Burada en üstteki key file olarak adeptkey.der'i belirttikten sonra, input file olarak Idefix'ten satın aldığımız kitabı belirtiyoruz. Output olarak da pdf olarak çevrilecek olan kitabımıza vermek istediğimiz ismi yazıyoruz.


4. Script işini tamamladığında belirlediğimiz yerde kitabımızı buluyoruz. Calibre veya Kindle'a kayıtlı mail adresimiz aracılığı ile kitabımızı Kindle'ımıza yolluyoruz.



* : Bu yazıyı yazarken http://i-u2665-cabbages.blogspot.com/2009/02/circumventing-adobe-adept-drm-for-epub.html adresinden yararlandım. Yine de; tüm sorularınızı yorum yolu ile bana sorabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Selamlar, PyCrypto'yu verdiğiniz adresten indiriyorum. Ancak bir program gibi kurulmuyor. Dolıyısıyla bir sonraki adımda script'i çalıştırıp adeptkey.der adında bir dosya oluşturmayı başaramadım. Eğer mümkünse bu script'i ve tabi bir sonraki adımdaki scripti nasıl çalıştırmak gerektiğini açıklarsanız çok sevineceğim.

    YanıtlaSil
  2. İdeefix'den Steve Jobs'ın kitabını aldım, internette paylaşılan sizin de söylediğiniz yöntem dahil tamamını denedim. Fakat başaramadım. Sizdeki yöntemde son adıma geliyorum, fakat pdf dosyası oluşturmuyor. Bana yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil